Pages

Wednesday, July 20, 2016

Rumeenia 12. päev Brasov

Lootsin, et ma oma ratta tehnilisest seisundist ei pea rohkem kirjutama, kuid siiski eile Brasovi poole sõites otsustasin, et midagi peab ette võtma. Põhjus on selles, et ratas ei tööta nii sujuvalt, et see sõitu ei häiriks ning mootor jätab aegajalt mõned taktid kütust justkui põletamata. See on eriti ebamugav näiteks möödasõitudel või tihedas liikluses sõites, kus see muudab mu kiiruse aegajalt ebaühtlaseks. Oskan kahtlustada esialgu, et ehk on süüteküünlad kulunud.

Brasovisse jõudes pärisin Anu käest ega siin mõnda tsikliremodikohta pole ning täna hommikuks oli Dani tuttavate juures aeg kokku lepitud. Nad on küll pigem autoremonditöökoda ja päris suur, kuid üks mees oskavat natuke tsikleid ka remontida. Küünalde vahetus on iseenesest selline töö, mida ma isegi suudaks küünalde ja tööriistade olemasolul teha, mis nemadki siis katki saavad teha. Kaks tundi tööd ja ongi küünlad vahetatud, vanad näevad päris koledad välja.




Sõites aga tundsin, et see ei ole ratta käitumist paremaks muutnud. Peab küünlapiibud ka üle vaatama. Kui see ka ei ole viga, siis oskaks järgmisena kahtlustada kütust, sest Raivo sõnul teeb ka tema ratas aegajalt ootamatuid jõnkse sisse. Eks me ole ka igasugu kahtlastes kohtades tankinud, kuid alati ei ole mainekat tanklat valida ja kus sa sealgi kindel saad olla, et seal parem kütus on kui teises.

Vahepeal saame teateid Bukarestist, et Alar ja Viv ootavad ikka veel ratta kättesaamist ning kui kätte saavad, siis tulevad Sinaia kaudu õhtuks Brasovisse, kust saame koos edasi liikuda. Et Brasovi ümbruses on nii palju avastada, võtsin ratta ja suundusin samuti Sinaia poole, hea ratast ka testida, et kuidas ta käitub. Raivo jäi koju puhkama.

Tankisin paagi OMV tanklas kütust täis, eks näis kas töötab varsti paremini. Ilm on ikka jahe, õnneks vihma ei saja. Liiklus on samuti tihe, aga tee väga hea asfaltkattega. Sinaiasse jõudes võtsin GPSis suuna kõige kõrgemale mäe otsa viivale teele, juhtuski olema õige tee. Näen mitmes kohas silte, mis hoiatavad karudest ja harivad sel teemal. Loodan, et nad tsikli hääle peale ikka saavad aru, et inimene läheduses on ja me niisama kogemata kokku ehk ei satu.

Üleval, kus näitab kõrgust 1500 m selgus, et päris üles mäe otsa viivad gondlid täna ei tööta ning ühe rumeenlase sõnul tuleks veel kõndida 1400 m ja ta soovitas mul mootorrattaga üles minna. Et õhk on hõre, pulss on laes seltsilisi ei ole, vett ka mitte, tsikliriided pole matkamiseks mugavad ja ilm on plvine, mistõtu ülevalt väga head vaadet ei ole, annan alla. Teel ju suurelt keelumärk ees, kus ma siis rattaga saaks minna. Nüüd kaardi pealt vaadates oleksin pidanud üles minekuks kõndima 11 km ja Bucegi poolt lähenedes 6 km. See 1400 meetrit tähendas siis hoopis gondli teekonna pikkust, sest kõrgust ei saa see tähendada kui Rumeenia kõige kõrgem tipp on 2544 m kõrgune Moldoveanu mägi.




Kuigi Peleși loss oli täna kinni, vaatasin ta siiski üle kui ma juba seal olin. Lossi lasi ehitada Rumeenia kuningas Carol I, kelle valitsemise ajal saavutas Rumeenia iseseisvuse. Lossi ehitamist alustati 1873. aastal ning see on esimene loss, mille kogu küte ja soojusvajadus kaeti ära kohaliku elektrijaamaga.






Õhtupoolikul jalutasime Brasovi vanalinnas ja nautisime reisi seni parimat õhtusööki kohas nimega La Ceaun.





Alar ja Viv ei saanud ratast täna kätte ja tulid sellest hoolimata Brasovisse. Dan tegi meile sauna, suutsime endaga sauna ja basseini vahel käima meelitada ka kaks hispaanlast ja ühe inglanna, ameeriklasi me ära rääkida ei suutnud. Pärast sauna istusime Dani ajamasinas, rääkisime filosoofilistel teemadel ning järgmine hetk oli juba kell veerand kolm hommikul.


No comments:

Post a Comment