Pages

Tuesday, August 6, 2013

2. päev Bialystok (Poola) - Karvina (Tšehhi)

Täna ärkasime kell 6. Äratuskella helinani oli siis veel 1,5 tundi aega. Naabrid tegid oma hommikusi toimetusi meie selles dušširuumis, mille võtit meile ei antud ;) Ühesõnaga oli uni täis ja hing tahtmist täis liikuma hakata. Hommikusöök söödud, lipp kohvriraami külge kinnitatud, kett õlitatud ja sõit algas 7:40.

Kella 9ks oli juba 100 km selja taga. Poole 11 paiku pidime kiirteel otsustama, et mida teha, kas sõita edasi ja loota, et lõpuks tuleb tankla või sõita lähimasse asulasse sisse.Otsustasime viimase kasuks ning sõitsime sisse Grodzisk Mazowiecki´sse. Paaki mahtus 10 liitrit kütust.

Peale seda suunas GPS meid hoopis teise tee  peale, ent siiski kilomeetreid meie reisile juurde oluliselt ei tulnud. Küll aga kulus meil kiirtee pealt maha ja uuesti kiirtee peale minekuks 40 minutit. Otsustasime, et edaspidi sõidame kasvõi seni kiirteel kuni paak tühjaks saab, küll siis voolikuga suuremast paagist ümber pumpame. Peale tankimist sõitsime ühe jutiga järgmise tanklani ja sealt kohe edasi Poczesna´sse. Kokku kulus selle vahemaa (186 km) läbimiseks 1 tund ja 47 minutit, mis annab keskmiseks kiiruseks 104 km/h sh see aeg, mis kulus uuesti kiirtee peale saamiseks. Poczesnas paistis tee ääres viisakas söögikoht Gościniec Polskie Jadło. Martin tellis väikse lihatüki ja ma pisikese salati.
Martinil sõrmed "surnud", liha lõikumine valmistas raskusi.

Vaade söögi ajal kõrvalasuvatele hoonetele.
 Kahepeale läks meie arve koos 4 pudeli veega 60 žlotti, mis võrdub umbes 15€. Soovitame!
Mõni minut peale 16 ületasme Tšehhi piiri ning mõlema jaoks on see esmakordne külastus. Karvinasse jõudmine oli ümbersõitude tõttu veidi raskendatud ning mitmel korral tuli läbi sõita läbisõidukeelu märgi alt ja teetööliste käeviibutuste saatel. No aga mis sa teed kui väljas on 38 kraadi sooja ja GPS ütleb, et sihtpunkti jõudmiseks tuleb veel sõita ainult 6 km otse. Hotelli jõudsime 16:45.

Dorsik ja mina. Kuida me oleme hakkama saanud? No ütleme siis nii, et Dorsik on väga kuum tükk, isegi 130 tunnikiiruse juures teeb ta mulle korralikult kuuma. Sõnal rasvapõletus on mu jaoks nüüd hoopis teine tähendus ja see on seotud leegitorude, mitte jõusaalis rassimisega. Jah, tegelikult on ratta otsas mitmeid päevi istumine ikka omajagu trenn, küll saab seal võtta chopperi asendit, küll baigi ja rolleri asendit. Ainus, mis tegelikult praegu muret (loe: haiget) teeb, on tagaistuja jaoks ette nähtud sadularihm. Jah mulle meenus ka muinasjutt printsessist, kes tundis läbi 20 madratsi, et kõige all on hernetera :)
 Meie hotell Karvinas, kus öö kahele maksab koos hommikusöögiga 37€. Viisakas ja armas hotell, aitäh emale seda soovitamast.

Tänane päev möödus kiirteedel, mis on omajagu väsitav, sest pead suurte kiiruste tõttu väga tähelepanelik ja teiste suhtes ekstra arvestav olema, kuid eks nende plussiks ongi see, et saab kiiresti edasi. Kokku läbisime 7 tunni jooksul 588 km, puhkeaega 1,5 tundi, keskmine kiirus 83 km/h. Ka täna tankisin neljal korral, kokku 35,8 liitrit, kesmine kütusekulu ratta kompuutri järgi 4,6 l/100 km.
 Homme tahaks jõuda Kiefersfeldenisse Jane ja Roberti juurde, kuid selleks tuleb meil jälle 770 km läbida. Martin maadleb juba viimased tund aega GPSiga, mis ei taha meie sihtkohta tunnistada ja valelt poolt Viini meid juhatab.