Pages

Thursday, August 15, 2013

11. päev Karvina (Tšehhi) - Szypliszky (Poola)

Reisi kõige raskem päev on tänaseks selja taga. Põhjus on Poolas. Poola on suur ja selle läbimiseks kulub terve päev, eriti raske on seda läbida niigi raskelt kulgeval koduteel. Kogu meie reis kestab sel korral 12 päeva, millest 2 päeva kulub Poola läbimisele. Kogenum reisisell Margus soovitas meil Poolast ühe jutiga mööda kiirteid läbi sõita ja nii olemegi teinud, kuid sellegi poolest kulus meil nii minnes kui tagasitulles Poola läbimiseks 9 sõidutundi. Tüütu-tüütu-tüütu!

Õnneks ärkasime täna varakult ning saime juba kella 8st Karvinast liikuma. Peale esimest kiirteelt tanklasse mahasõitu uuesti kiirteele minnes keeras Martin tsikli lõuna poole, mistõttu saime 9 km tagasi sõita ja siis uuesti 9 km, et samasse kohta tagasi sõita. Ütles, et luges pööramist valesti, aga tegelikult tundub, et ta tahaks hoopis Itaalia ja Austria mägedesse tagasi minna.
Teises tanklas nägime ühte pastelselt lillat väikebussi, millel Eesti numbrimärk küljes. Püüdsin mis ma püüdsin silmsidet selle juhiga saada, see ei õnnestunud. Tagasi rataste juurde minnes läks eesti keelt rääkiv ema kolme lapsega mööda ning kuulsin, et neil on plaanis mahla osta, midagi paksemat :) Ühtäkki üks lastest märkas kas lippu minu rattal või rataste numbrimärke, sosistas midagi emale, igatahes ümber nad keerasid ja meid otsisid. Vahetasime rõõmsalt "tere"-sid :)

Peale Varssavist möödasõitu tegime Legionowos lõunapausi, et vähegi selga saaks sirutada ja jätkuks jaksu päeva lõpuni. Täna oli Martinil "Poola masenduse" päev, vist midagi sarnast nagu mul kaks eelmist päeva oli olnud - ei taha rääkida ega mitte midagi kuulda. Tegelikult pakkusin Martinile tänane postitus ise kirjutada, aga ta ütles, et täna tal ei ole mitte midagi öelda, sest ta on Poolas ja siin on kõik nii mõttetu. Eks osalt ka seetõttu, et oma töö tõttu on tal olnud vaja neid teid sadu kordi sõita.

Kella 15st jätkasime sõitu, siis oli veel 280 km sõita. Need kilomeetrid möödusid tavalisel teel mistõttu need venisid teosammul ja just nagu õrritamiseks, et me teaks kui aeglaselt me edeneme, näitasid viidad pea iga paari kilomeetri tagant kui palju maad veel Augustowi on, kust me veel omakorda edasi pidime sõitma.

Täna oli Panil oluline päev, tal täitus 150 000 km. Martin soovis talle edukat järgmist 150 tuhandet.

Suwalkis nägime tee ääres kahte pisikest musta koera, kes koledasti tee peale kippusid hoolimata rekkadest ja tsiklitest. Lasin signaali, aga ikka ronisid tee peale. Mulje jäi, et nad sõid midagi tee pealt, ega seal muud süüa pole kui mitte vinnutatud siis vintsutatud "roadkille" ja neid on siin palju.

11 tundi peale hommikust starti ehk mõni minut enne 19, peale 9 sõidutundi ja 761 km, jõudsime Szypliszkysse, kus meid ootas öömaja kohe tee ääres vahetult enne Leedu piiri. Värske välimusega hotell koos siseõuega, kuhu me rattad puhkama sättisime. Pisike tuba, kuid korralik suur vannituba koos vanniga, mida ma kohe ka enda ülessoojendamiseks kasutasin, hinnaga 35€ kahele inimesele koos hommikusöögiga. Hommikusöök on ületee kohas nimega Karczma Wilczy Głód, kus saime ka õhtusöögiks korralikud praed.
Homme õhtul kodus :) Siis saab ka reisist kokkuvõtte teha.