Et kõik ausalt
ära rääkida, hakkan pihta sellest, et oleme Augustowis öömajas
nimega Stary Dom. Kui me kell 21 eile õhtul siia jõudsime, ootas
peremees meid juba pikisilmi ning oli vastuvõtulaua ääres olevale
tahvlile meile juba tervituse ja tubade infogi valmis kirjutanud.
Tema sõnade kohaselt tõttas ta ise sinna kohta, kus naine ja mees
paari pannakse :)
Peale majutumist läksime linna peale (kui Augustowi linnaks saab nimetada)
ning leidsime pika otsimise peale ühe keldripubi, kus tehti
hiigelpitsasid. Kamba peale kaks pitsat, üks ring õlut ja mõned
ringid Zubrowkat ja kell 2 saimegi magama.
Kuidas me aga
siia jõudsime? Vahepeal oli isegi võimalus, et ma tulen reisile
Raivo tsiklil kuni Siim pakkus, et ma võin tema ratta võtta.
Kolmapäeva õhtul
kui Raivo oli sõidueksami edukalt sooritanud, ajasime ka mu Dorsiku
garaažist välja, et teha tiir Raivo isa juurde Võrtsu äärde.
Peale mõnda kilomeetrit kadus rattal jõud ja ta suri välja
teavitusega, et tuleb kiiresti teenindusse minna. Suure punnimise ja
paukumisega saime selle ringi tehtud, aga selge oli see, et selle
rattaga nii reisile tulla ei saa ja selline viga on just see, mida sa
„tahad“, et su ratas 3 päeva enne reisi teeks. Neljapäeva
hommikul kohe peale Motohoovi avamist helistasin Jürile, et mure ära
rääkida. Viisin ratta kiirelt (nojah, sõites võttis see siiski
päris kaua aega, sest ta ju ei sõitnud eriti) nende juurde, kus
osaliselt lammutasin ta juba ise laiali, ülejäänud jäi Jüri ja
Marguse teha. Ilma diagnostikata seda ratast korda poleks saanud.
Mingi kõrgem jõud soosis mind ning juhuslikult oli Jüril sõber
Tallinnast tagasi tulemas, kes sai AP Motost diagnostikaseadme kaasa
tulla (sest pakiga nad seda saata ei julge – lõhutakse ära).
Diagnostika andis veaks silindri õhurõhuanduri ja juhuslikult oli
Andres Tallinnast ju ka meiega veel liitumas ning juba väga
teadlikult ootas ta igaks juhuks tulekuga ja juhuslikult oli
Tallinnas see andur olemas. Ühesõnaga pandi ratas nii palju kokku,
et kui andur tuli, panime selle peale ja ratas tegi kõige ilusamat
heli maailmas – viga oli leitud ja kõrvaldatud. Selleks ajaks oli
reisisoojenduspidu juba Alari ja Viviani juures alanud, aga kedagi
meist polnud sinna veel jõudnud. Rando putitas oma ratast vel kodus,
Andres sõitis minuga kaasa, ma käisin kiirelt rattaga pesus ja
ema-isa juures ja Raivo sõitis oma rattaga korra sõbra juurest
läbi. Kell 21 jõudsime lõpuks sinna ja hakkasime mu rattale GPSi
peale panema. Vilunud elektriku Andrese ja kogenud Alari abil sai see
peale, sest õnneks olid itaallased mu rattale sobivad otsad sadula
alla valmis pannud. Jätkus grill, saun ja reisi eeljutud.
Eile kella 10ks
olime kokku leppinud kohtumise Lõunakeskuse Alexelas, kust hakkasime
Valga poole liikuma 10:30.
Tund aega hiljem ületasime juba Läti
piiri. Olime plaaninud tankida Riias, aga mu rattal sai kütus juba
enne Riiat otsa. Ühest küljest seetõttu, et sel on endiselt väike
paak ja teisest küljest, et sõitsime Randoga grupi taga, kus
kiirused kõiguvad ja kütust kulub rohkem. Erinevate rataste
kütusekulu võrdluseks selle maa peale: Raivo Versys 8 liitrit, minu
Dorsik 10 liitrit ja Rando TDM 13 liitrit. Siiski olid nii mõnedki
rõõmsad selle üle, et saab jalga sirutada, sest nagu Raivo eile
õhtul ütles, siis ta sõitis eile kolm korda nii palju nagu senise
elu jooksul kokku.
Kella 15 ajal
tegime Bauskas lõuna, mis venis küll ootaja tõttu 2 tunni
pikkuseks, kuid kulus samas sideseadmete ühendamisele. Naaberlauast
paistis päris veider vaatepilt, kus nende põhjanaabrid istusid
söögilauas kiivrid peas. Söök oli hea ja Alari tehtud eeltöö
tulemusel võis nõustuda tripadvisory hinnanguga. Suured šnitslid
ja kartulipannkoogid olid ootamist väärt. Samas tuli peale lõunat
sõites paras söögikooma peale. Kella 17st võtsime jälle suuna
Augustowi poole, sõita oli jäänud veel rohkem kui pool maad ehk
350 km.
Kella 19 ajal teetööde ette pandud foori taga oodates lõi Alari
KTM Viviani Versysele külge. Viv oli nii vapper, et hoidis oma
ratast koos Alari rattaga püsti. Veidi hiljem pidasime tee ääres
kinni ja aitasime moraalse jõuga Alaril peegli kinni keerata. Samal
ajal sai lahenduse ka minu lillaks tõmmanud kõrv – tuli välja,
et Nolani kiivril on vooderduse sees lausa kõrvaklappidele omaette
auk olemas.
Õhtul pubis avaldas igaüks (Alari algatusel) arvamust
päeva kõrghetkest. Rando, Raivo ja Vivi jaoks oligi KTMi ründamine
kõrghetk. Andres oli vaimustuses oma sideseadmest, millega sai sõidu
ajal reisikaaslastega rääkida, mäletan isegi seda vaimustust.
Alarile meeldis kuidas meie grupp kokku sulas – toimiv grupp, kus
tekkis sünergiat. Mulle meeldisid peale Leedu Poola piiri tekkinud
kurvid, kus ka äsja load saanud Raivo ilusti grupis püsis ja
rahuliku enesekindlusega kurve võttis. Soovid järgmisteks päevadeks
olid – et saaks nalja, et oleks mõnus seltskond, et jõuaksime
ilusti tervena koju tagasi.
No comments:
Post a Comment