Pages

Tuesday, June 18, 2013

29.07.2012 Horvaatia reis vol 1

Üleeile peale Jõgevatreffilt tulekut kuhjasin asjad ühte kokku ja hakkasin neid pakkima. Kõik asjad pidid ära mahtuma sabakohvrisse ja paagikotti. Kui ma vaatasin ruumi, millesse asjad mahtuma pidid ja asju, siis tundus asi algul isegi veidi kahtlane.
Veidike alla tunni pakkimist ja pilt on hoopis teine.
Pakitud asjade kõrval on riidehunnik, mis peaks hommikul selga minema. Välistemperatuuri arvestades tundub see hunnik kuidagi liiga suur.
Motomatkaja meigivarustus on enam kui tagasihoidlik.
Alustasime eile reisi Tartust kell 8:20 (üks reisikaaslane alustas tund varem Jõgevalt). Tund ja 20 minutit hiljem tankisime veel viimase paagitäie Eesti kütust ja ületasime Eesti - Läti piiri.
Esimese peatuse tegime Bauska Statoilis, Leedu piirist 20 km. Oma vana hea Statoili kohvi ja kaasavõetud pirukad sisse ning sõit võis jätkuda. Järgmine peatus 15:40 Kaunase lähedal.
Siis tegime veel ühe peatuse enne Mariampolet ning varsti jõudsimegi Poola. Nii kui Poola piiri ületasime, hakkas välku sähvima ja vihma tibutama. Parkisime ennast kogu täiega sihtpunktist Augustowist 50 km asuvasse bussipeatusse. Et vihm üle ei läinud, siis viskasime vihmariided selga, mis õigustas ennast ära, sest saime mitu korda sahmaka selga.
Augustowis võttis meid vastu vähemalt 4-5 km pikkune ummik, milles me arusaadavalt ei seisnud, sest tsikliga saab ikka väga imepisikestest kohtades läbi ronida ka siis kui su rattal on küljekohvrid. Kõige ees sõitis üks Poola vanamees, kes näitas ette kuidas käib. Sealt tekkis meile edaspidise reisi lihtsustamiseks väljend Poolat tegema - sõida eesolevatest autodest ükskõik mis kiirusel, ükskõik kas asulas või maanteel ükskõik kust kaudu mööda. Et Augustowy lähedal ühtegi majutust ette ei tulnud ning ilm ja tagumik sõitmiseks head, sõitsime kuni Bialystoki välja. Et ma juba Augustowys keerasin kütusekraani reservi peale ja sõitnud olime 80-90 km, siis tekkis väike tahtmine tankida. Tanklas selgus, et kütust mahub ainult 9l. Tundub, et mu rattal ongi enamus sõitu reservi peal, sest kütuseklappi ise näinuna oleks seda ju võinud arvatagi. Järjest rohkem hakkab tunduma, et mu ratta tõrkumise probleem võibki olla ainult lenksu ja sadula vahel. Loodetavastki see ongi nii.
Öömaja leidsime Podlaski vojevoodkonnas Bialystokist 20 km lõuna poole ühes hotelllis, kus on ka internet, mis võimaldabki mul praegust postitust teha. Kokku esimese päeva kilometraaž 760 km ja aega 13 tundi.  Mulle võiks nimeks panna "Tüdruk, kelle sabakohvri tuled vilguvad", sest mu sabakohvri kontakti andvad kinnitused tee konarustel hästi ei kontakteeru. Head ööd!