Modenast rääkides ei saa üle ega ümber ka Enzo Ferrarist, kes asutas 1939. aastal omanimelise autotööstuse. Kuni 1932. aastani, mil ta esimene poeg sündis, sõitis ta Alfa Romeo võidusõidutiimis ja luksusikke sportautosid tootev Ferrari ettevõte kasvaski välja Alfa Romeo võidusõiduautode osakonnast. Esimene auto valmis 1940. aastal ja esimene Ferrari nime kandev auto 1947. aastal. Ferrari autode brändi logo saadi kingituseks lendur Francesco Baracca vanematelt. Alates 1969. aastast läks rahaliste raskuste tõttu 50% osalusest Fiatile, millele kuulus kuni 2014. aastani 90% Ferrari osalusest. Enzo Ferraril oli lisaks oma naisele ja alates 1930ndate aastate lõpust kuni surmani armuke, kellega ta sai ka teise poja. Teist poega sai ta ametlikult tunnistada alles peale oma naise surma, sest kuni 1975. aastani oli Itaalias abielulahutus keelatud. Teisele poja kuulub siiani 10% Ferrari osalusest. Esimene poeg suri paraku noorelt. Enzo Ferrari suri 1988. aastal 90-aastaselt. Ferrari tehas asub Modena lähedal Maranellos. Käisime täna Maranellos asuvas Ferrari autode muuseumis. Enzo Ferrarile endale pühendatud muuseum asub Modenas.
Selle reisi eesmärgiks on avastada Emilia Romagna piirkonda, mis on poole Eesti suurune. Nagu nimigi ütleb, koosneb piirkond kahes regioonist Emiliast ja Romagnast. Emilia Romagna piirkond koosneb omakorda üheksast provintsist - idast läände liikudes Rimini, Forli-Cesena, Ravenna, Ferrara, Bologna, Modena, Reggio Emilia, Parma ja Piacenza. Vana-Rooma maantee Via Aemilia ühendas rannikulinna Riminit garnisonilinnaga Piacenza. Romagna nimi on tuletatud Rooma enda nimest. Üheks maakonnaks ühendati need piirkonnad alles 19. sajandil. Tänaseks oleme jõudnud läbi käia peaegu kõik piirkonnad v.a Parma ja Piacenza.
Mõned pildid Modena vanalinnast:
Mõned pildid Reggio Emilia vanalinnast:
Kui öömaja poole hakkasime liikuma, ähvardas jälle sadama hakata. Tänane läbisõit 80 km.
No comments:
Post a Comment